maandag 19 februari 2018

weekend

Omdat wij problemen hadden met de digitale  tv op de slaapkamer zou er afgelopen vrijdag een monteur langs komen tussen 17.00-21.00u. Donderdagavond begon ook de mediabox beneden kuren te vertonen, het kwam mooi uit dat er al een afspraak stond. Vrijdagavond om 18.45u stonden ze op de stoep, 2 man sterk. Het bleek nogal wat tijd te kosten om alles weer aan de praat te krijgen, uiteindelijk was het tegen 22.00u voor ze weg gingen. 

Ik vind het vaak nogal lastig, vreemde mensen in mijn huis. Je laat ze niet alleen op de plek waar ze moeten zijn en ze verwachten vaak toch een gezellig praatje. En als er niks gezegd wordt, voelt dat altijd wat ongemakkelijk terwijl je staat te kijken hoe zij hun werk doen. Ze lopen van boven naar beneden en weer terug. En het is schijnbaar ook heel ingewikkeld als je vraagt of ze zachtjes willen doen, omdat er kinderen liggen te slapen. Niet mijn idee van een fijne vrijdagavond, maar goed we hebben weer tv. 

Wij hebben het geluk dat onze kinderen graag slapen, wat er voor zorgde dat wij zaterdagochtend nog best moesten haasten. De prinses kwam om 8.00u zeggen dat ze beneden tv ging kijken. Voorheen kroop ze altijd tussenin en keek ze tv, maar inmiddels vertrekt ze naar beneden. Zelf dommelde ik nog wat weg en hoorde ik de deugniet om 8.45u. Nadat ik de deugniet er uit had gehaald, vlug naar beneden om een ontbijt te maken. De prinses moest nog douchen voor we naar de kapper moesten. 

We kwamen precies op tijd bij de kapper. De prinses heeft heel lang haar gehad, maar op haar vijfde besloot ze dat ze kort haar wilde. Later liet ze het weer groeien en moest het daarna toch weer kort. We zaten nu weer in ene periode dat ze haar haar lang wilde laten groeien. Ik had daarom gedacht dat ze alleen de puntjes hoefde te laten knippen, dan kon ik gelijk daarna knippen. Maar de prinses had toch weer besloten terug te willen naar een bob. De knipbeurt duurde zodoende een half uur en die van mij daarna ook nog. Inmiddels was het 11.15u en moesten we heel hard naar huis fietsen, want om 11.45u moest er verzameld worden voor de korfbal en er stond nog niks klaar. 

De prinses ging zich thuis gelijk omkleden en haar tas inpakken en ik smeerde wat broodjes. Manlief en ik overlegden nog even wie van ons er mee zou gaan naar de korfbal. Ik ging mee, zodat manlief nog een stukje kon verven terwijl de deugniet zijn middagdutje deed. 
De korfbalwedstrijd verloor ze jammer genoeg met 7-6, maar de prinses wist wel te scoren. 

Bij thuiskomst begon ik gelijk aan de lasagnesaus, die ik voor de verandering graag zelf wilde maken. Pastasaus maak ik al 2 jaar zelf, maar lasagnesaus had ik tot dusver nog niet zelf gemaakt. Manlief had juist bedacht om naar zijn oma te gaan, een kleine miscommunicatie. Maar dat was zo opgelost. Manlief ging naar zijn oma met de kinderen en ik ging hier thuis aan de slag. Ik maakte de lasagnesaus, deed een wasje, ruimde de benedenverdieping op en haalde een stofzuiger door het huis. Het was heerlijk om even niemand om mij heen te hebben in huis en zo eens goed op te kunnen ruimen. Meestal als ik aan de ene kant van de kamer iets opruim, wordt er aan de andere kant weer rommel gemaakt. Het was ook wel heel erg nodig. Ik ben zelf ook vrij rommelig aangelegd en gooi alles overal neer, maar zo af en toe krijg ik in eens de behoeft om te gaan opruimen. 
Toen manlief en de kinderen terug kwamen, kwamen ze in een ander huis binnen ;-)

Ik vond de lasagne echt heel erg lekker smaken, het recept is een blijvertje.

Manlief en ik hebben beiden nog 1 oma en eigenlijk gaan we daar te weinig langs. De bezoekjes moeten altijd in het weekend, maar die zijn vaak erg vol hier. Ik werk 2 van de 4 weekenden, in zo'n weekend werk ik zowel de zaterdag en zondag. Ik heb voor of na een dienst niet altijd zin om nog bezoekjes af te leggen. Daarnaast heeft de prinses korfbalwedstrijden en zijn er nog andere verplichtingen zoals verjaardagen. En we willen ook graag tijd met zijn viertjes in de weekenden dat ik vrij ben. Manlief werkt door de week veel en ik de helft van de weekenden, dan is het ook fijn als we tijd voor het gezin hebben.
Helaas schieten daardoor de bezoekjes aan beide oma's er toch wel wat bij in. Zondagochtend zijn we naar mijn oma geweest. Steeds als we bij 1 van de oma's zijn geweest denk ik: we moeten toch eens wat vaker.....
Na het bezoekje aan oma, gingen we even bij mijn ouders langs. Uiteindelijk aten we daar een soepje mee en was het toch best laat voor de deugniet eindelijk naar bed ging. 

Toen hij op bed lag, ging mijn opruimeritus verder. Ik besloot dat ik de komende tijd van beneden naar boven alle lades en kasten ga uitzoeken en te eindigen op zolder achter de bergschotten. In de loop der jaren hebben wij zoveel verzameld en veel van die dingen gebruiken we niet meer, tijd om heel veel weg te doen.  Ik begon gistermiddag met een kastje van het dressoir, daar verdween toch mooi een volle vuilniszak in de container. De prinses kreeg de opdracht om de spelletjeskast uit te zoeken. Dat leverde een stapeltje op wat weg kon, een stapel die naar zolder kon om daar te wachten tot de deugniet wat ouder is en een stapel om te verkopen. 
Heerlijk dat deze 2 kastjes een stukje leger zijn, nu op naar de rest. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten