zondag 11 februari 2018

rustig weekend

Op voorhand leek het er op dat het best een druk weekend zou worden. Vrijdagochtend de wekelijkse boodschappen samen met de deugniet. Altijd weer de vraag hoe soepel dat dat verloopt. 's middags de kinderen naar de gastouder ipv naar mijn ouders en dan werken tot 22.00u. Zaterdag zou er ook gewerkt moeten worden, 's avonds uit eten en naar de bioscoop met mijn zusjes. Zondag moest ik dan weer van 7.30-15.00u werken en misschien hadden we daarna nog een familiebezoekje gedaan.

Helaas liep dat allemaal even anders. Afgelopen week had ik al wat last van mijn keel, ik weet dat aan mijn verkoudheid. Donderdagavond begon het toch wel flink pijnlijk te worden en de volgende ochtend kon ik niet meer slikken. Manlief had 2 weken geleden een keelontsteking gehad, ik herkende de symptomen. Gelijk de huisarts gebeld voor een afspraak en mij ziek gemeld op het werk. Heel vervelend, want daar moesten ze ineens 3 diensten op zien te lossen. Gelukkig bleek dat snel geregeld. De conclusie van de huisarts: zware keelontsteking en zeer waarschijnlijk een abces in mijn keel. Ik kreeg een antibioticakuur mee en het advies goed uit te zieken. 's Middags de kinderen toch naar de gastouder gebracht, zodat ik even op de bank kon liggen.

Het hele weekend bestond voornamelijk uit hangen op de bank, de kat ('het varken') vond dit helemaal prima. Ze is het hele weekend niet bij mij uit de buurt te slaan.

Vanmorgen zijn we een klein rondje gaan wandelen, zodat ik toch nog even buiten kwam. Dat viel toch behoorlijk tegen, het voelde alsof ik een marathon gelopen had. Vanmiddag heb ik 2,5 uur liggen slapen.
Met mijn keel gaat het langzaamaan beter, maar lichamelijk heb ik een flinke klap gehad. Dat heeft even tijd nodig.

Zo werd het een erg rustig weekend...

We hebben dit weekend nog wel een klein feestje gevierd. De deugniet verdiende zijn 10e sticker voor het plassen op het potje, dat werd gevierd met een cadeautje. We hopen dat het doorzet, maar hij is net 2 dus we hebben nog geen haast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten