woensdag 28 februari 2018

Gemak dient de mens

Het is al weer een week geleden dat ik mijn laatste blog schreef. De eerste dagen ontbrak het mij aan tijd en daarna raakte de laptop buiten westen. Gelukkig heeft manlief hem weer aan de praat gekregen.

Normaal gesproken ga ik op donderdag- of vrijdagochtend om boodschappen met de deugniet. Dat gaat de ene keer beter dan de andere keer, maar net hoeveel zin meneer heeft. Soms gaat het redelijk vlot en soms lijkt er geen einde aan te komen met een krijsend kind in de winkelwagen. Ik ga altijd naar 2 winkels. Bij de lidl haal ik zoveel mogelijk en daarna gaan we nog naar de appie voor de dingen die de lidl niet heeft of die wij niet lekker vinden van de lidl.
Maar zoals gezegd, vorige week had ik het druk. De boodschappen moeten in de ochtend, omdat de deugniet 's middags  nog slaapt. Woensdagochtend moest ik werken, donderdag ging ik een dagje puinruimen op mijn werk en vrijdagochtend moesten wij naar de tandarts gevolgd door een late dienst. Normaal gezien zou ik dan die boodschappen toch ergens tussen gepropt hebben. Waarschijnlijk als haastend, met een kort lontje, vanwege een tegenwerkende puberende peuterzoon. Ik besloot het gewoon eens anders te doen.

Donderdagavond om 21.00u ging ik achter de laptop zitten en bestelde, in alle rust, via internet mijn boodschappen bij de Plus.  Ik kon op het gemakje mijn boodschappen uitkiezen, ik kon ondertussen goed het totaalbedrag in de gaten houden en ik hield mij netjes aan mijn boodschappenlijstje. Vrijdag kwam ik er achter dat ik nog wat vergeten was, maar ik kon makkelijk mijn bestelling nog wijzigen. Ik bleef netjes onder het streefbedrag van 125,- en dat was incl. de bezorgkosten. Zaterdagmiddag werden ze afgeleverd, tijdens het middagslaapje van de deugniet. Wat enorm fijn!  Nog een pluspunt, ze werden binnen gebracht en op de keukentafel gezet. Geen gesjouw vanuit de boodschappen kar in de auto en thuis weer alles uitladen. Zo werden mijn gewrichten bijna niet belast, voor mijn zwakke rug en polsen is het in ieder geval een goed keus.

De komende weken ga ik mijn boodschappen steeds bestellen bij de Plus, eens kijken of het blijft bevallen. Ik heb net weer besteld voor aankomende vrijdag en ook nu bleef ik netjes 125,-.

Ons weekmenu van afgelopen week:
vrijdag: er werd bij oma gegeten, omdat ik een late dienst had
zaterdag: zelfgemaakte chili con carne met krieltjes uit de airfryer
zondag: 's middags hebben we een rondje met de pannenkoekenboot gedaan, 's avonds aten we daarom een afbakbroodje met filet en daarbij een pan groente (champignons, prei, paprika, ui en courgette) voor de kinderen komkommer
maandag: aardappelbolletjes uit de oven, komkommer en sate. Ik had een late dienst, dus wat makkelijks op het menu
dinsdag: zilvervliesrijst, roerbakgroente, kippendij en een beetje kroepoek.
woensdag: krieltjes uit de airfryer, doperwten (vriezer) en een rundergehaktbal. Manlief gaat uit eten.
donderdag: zelfgemaakte kippensoep.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten