vrijdag 9 februari 2018

wat aten wij afgelopen week?

Het is hier altijd balans zoeken als het gaat om de avondmaaltijden. Moeder overste hier wil graag iets gezonds op tafel, de andere 3 vinden dat niet heel erg belangrijk. De deugniet eet eigenlijk alles wel, maar dat is momenteel erg afhankelijk van zijn humeur (iets met terrible two) De prinses heeft bij voorbaat commentaar op het eten (tenzij er pizza, soep, patat,wrappers of pannenkoeken op het menu staan....) Manlief is altijd pas laat thuis, rond 18.30u, wij zijn dan al klaar met eten. Hij moet daarom altijd zijn eten opwarmen. De deugniet eet graag een prakje met aardappelen en groente, de prinses en manlief vinden gekookte aardappelen eigenlijk helemaal niks. Ik probeer een gevarieerd menu samen te stellen elke week. Ik heb regelmatig late diensten, dan werk ik van 15.30u-22.00u. Manlief haalt de kinderen dan op bij de gastouder. Het wordt erg op prijs gesteld als ze dan wat makkelijks eten, waar hij niet al te lang werk aan heeft.

Ons menu van deze week:
Zaterdag: Rijst met sate en kroepoek. Zilvervliesrijst, hamblokjes, roerei, prei en chinese-5 spices.
Zondag: Patat uit de airfryer. Voor manlief en kids snacks erbij en voor mij een half varkenshaasje. Voor de kinderen hadden wij er komkommer bij, voor manlief en ik had ik een pan met roerbak groente gemaakt.
Maandag: wrappers om zelf te vullen met reepjes krokantschnitsel, komkommer, tomaat, sla, geraspte kaas en honing/mosterd sladressing. Ik had een late dienst en deze wrappers zijn behoorlijk favoriet op avonden dat ik moet werken.
Dinsdag: gekookte aardappels, sperzieboontjes en kippendij. Sperziebonen zijn zwaar favoriet bij de deugniet, hij heeft er heerlijk van gegeten. De prinses vond de kippendij helemaal niks, zij had daardoor een vegetarische maaltijd
Woensdag: we aten een recept van 'lekker en simpel', rosti ovenschotel met kip. Het commentaar van prinses: Ik vind het niet heel erg vies, maar ik vind het ook niet heel lekker. Dit kunnen we tegenwoordig bestempelen als vrij positief commentaar, zelf vonden wij het een lekker recept.  Dit is de link van het recept https://www.lekkerensimpel.com/rosti-ovenschotel-met-kip/

Donderdag: groentesoep. Op donderdag eten wij eigenlijk altijd soep. De prinses turnt tot 17.15u, wij zijn dan pas na 17.30u thuis. Zelf ga ik op donderdag om 18.40u weer de deur uit om te sporten. Gelukkig eten ze hier erg graag soep. Zelfgemaakte groentesoep, kippensoep, tomatensoep gaat er hier prima in.
Vrijdag: Vandaag wordt er iets gegeten wat te maken heeft met een hele grote gele M...... Ik heb een late dienst vanavond, normaal gaan de kinderen dan naar oma. Manlief schuift daar dan 's avonds ook aan tafel, heel makkelijk natuurlijk. Deze week genieten opa en oma van een warm zonnetje, waardoor de kinderen vandaag een keer naar de gastouder gaan. Manlief heeft het op vrijdag altijd heel erg druk op zijn werk en hij zal eerder weg moeten, want de gastouder werkt maar tot 17.30u. Hij heeft dan geen zin meer om iets aan het eten te doen. Bij wijze van uitzondering neemt hij onderweg naar huis eten mee. Ik denk dat er weinig commentaar is vanavond aan tafel...

Ik heb dit stukje gisteren alvast geschreven, inmiddels ben ik ziek gemeld op het werk. Ik heb een zware keelontsteking. Voor zover het lukt met eten, eet ik vanavond dus ook mee thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten