donderdag 1 februari 2018

ren je rot

Het was vandaag een echte ren-je-rot dag, iets wat veel moeders vast zullen herkennen. Je rent van hot naar her en loopt de hele tijd achter de feiten aan.

Het begon er al mee dat we vanmorgen erg aan de late kant waren. Dat lag overigens aan mij en niet aan de kids. Het ontbijt bestond uit een vlugge cracker met pindakaas en wat optimel, want meer tijd was er niet. Nog even vlug een kiwi geslacht, want van dinsdag t/m donderdag wordt er fruit verwacht als tussendoortje op school. Bij het naar buiten stappen nog even vlug mijn telefoon checken of het zou gaan regenen. Geen regen voorspeld, we konden op de fiets naar school. Daar kwamen we precies op tijd aan. Gelijk door naar de bakker, in de regen...... Heel handig zo'n app.

Met de deugniet doe ik op donderdagochtend een muziekcursus, muziek op schoot. Meneer vind het helemaal geweldig, lekker zingen, dansen en muziek maken. Helaas was de juf ziek en ging deze les niet door. Ik had ineens wat tijd over. In plaats van deze nuttig te besteden aan mijn huishouden besloot ik nog even naar het recreatiecentrum hier in het dorp te gaan. Ik ben al een aantal weken als vrijwilliger aan het helpen bij de organiseren van een kinderkledingbeurs, een deel van de opbrengst gaat naar de kinderafdaling van het ziekenhuis hier in de buurt. Ik wilde even iets afgeven. Uiteindelijk heb ik nog een tijdje geholpen, terwijl de deugniet hartstikke goed mee hielp.

Ineens was het tijd om in de auto te springen om naar de voedingsconsulent te gaan. Ik loop bij haar vanwege mijn EDS, kijken of we er wat resultaten te behalen zijn door het aanpassen van voeding. Daarnaast is afvallen ook zeker geen overbodige luxe. Onderweg terug naar huis kreeg de deugniet een boterham en wat te drinken, want eenmaal thuis moesten we de prinses weer ophalen.

Thuis gekomen bedacht ik mij dat de wasmachine had aangestaan. Hup nog even vlug de was ophangen. We kwamen net op tijd aan op het schoolplein. Thuis ging de deugniet gelijk naar bed. Samen met de prinses een gekookt eitje gegeten (wat een uitkomst, eieren koken in de waterkoker!), daarna alvast minestronesoep gemaakt voor het avondeten. De prinses weer weggebracht en thuis gelijk aan de slag met het boodschappenbriefje voor morgen.

Toen was het tijd om de deugniet wakker te maken, hij had zijn 2 jaar controle bij het consultatiebureau. Hij slaapt elke middag nog 2,5 uur, maar dat kon vandaag niet. Om 15.00u hadden wij een afspraak (deze afspraak duurt een half uur en wij willen u vragen 10 minuten van te voren aanwezig te zijn voor het wegen & meten). Om 14.45u stapte wij gezellig binnen, de deugniet nog helemaal slaapdronken en de slaapvouwen nog in zijn gezicht. Zijn lengte is netjes gemiddeld en ook zijn gewicht daalt richting het gemiddelde. Uiteraard liep het uit, om 15.25u waren wij eindelijk aan de beurt. Ik zag mijn schema al in de soep lopen, de prinses moest om 16.15 op turnen zijn. Gelukkig duurde de afspraak bij de kinderarts maar 10 minuten. De prinses was inmiddels gearriveerd bij het consultatiebureau, haar school ligt er naast. Aankleden en door naar de sporthal. Ik had wat snoepjes en drinken in mijn tas gegooid, heel gezond zo voor het sporten.

Terug naar huis en eindelijk tijd voor de deugniet, boekjes lezen vind het helemaal het einde momenteel. Ik kan de boekjes dromen...

Nadat we de prinses opgehaald hebben, even de soep opwarmen en dan lekker eten. Normaal ga ik op donderdagavond naar de sportschool, een uur bodypump. Ik ben deze week een aantal dagen ziek geweest en ik heb op dit moment nog het meeste weg van een ontsnapte zeehond uit Pieterburen. Dat sporten laten we maar even zitten vandaag.

Vanavond daarom nog geholpen bij de kledingbeurs, er moest nog veel gebeuren, maar het ziet er weer mooi uit!

Een drukke, maar fijne dag was het.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten