woensdag 2 mei 2018

vrije dagen blog

Het is al een paar dagen rustig op mijn blog en niet zonder reden. Ik ben 1,5 week vrij van mijn werk, vandaag is het alweer mijn 7e vrije dag. Het went snel zo zonder werk en geen gehaast voor school.

Ik neem jullie mee in een overzichtje van mijn afgelopen vrije dagen:

Donderdag
Vandaag ging ik met de deugniet op controle bij de kinderarts, 3 weken na zijn ziekenhuisopname. Helaas zijn we nog niet veel wijzer, wel een extra puffer en een drankje rijker. Het is nog onduidelijk waarom hij een astmatische reactie had 3 weken geleden. Het kan zijn dat hij astma heeft, maar het kan ook door het virus komen wat hij toen had. Voor zijn eczeem geld eigenlijk hetzelfde. Dit kan komen door een allergie of het is een reactie op datzelfde virus. Omdat hij nog regelmatig kortademig is, krijgt hij een extra puffer. Hij krijgt een drankje tegen de eczeem. Inmiddels hebben we 2 puffers, 2 zalfjes en 1 drankje. Over 2 maanden moeten we weer op controle komen.
Het wachten was geen probleem met zo'n leuke
 interactieve vloer.

Vanwege het ziekenhuisbezoek bleef de prinses 
over op school, de brooddoos viel in de smaak.
De tijd dat er gezegd werd: "mam, je mag
niet onder mijn bed kijken."is voorbij.
Er kwam vandaag een cadeautje uit de tas 
voor moederdag en dat werd neergezet op het 
dressoir.....

Vrijdag, Koningsdag
Voor het eerst sinds ik in dit dorp woon (13 jaar) gingen wij naar de aubade, zingen in het verzorgingshuis. Na de aubade was het tijd om te vertrekken richting Helvoirt. Wij hebben een nichtje dat op koningsdag jarig is, zij verzet daarom elk jaar haar verjaardag. Als verrassing zouden wij een dagje weggaan met mijn zusje en haar gezin en mijn ouders. Wij kwamen ruim op tijd aan bij Duinoord en daar wachtten wij op mijn nichtje om haar te verrassen. Ze had niks door en het was een geslaagde verrassing! Duinoord is een erg leuk park, er is een kleine binnenspeelkooi, buiten zijn er speelgelegenheden voor kleinere kinderen, springkussens, trampolines, quadparcours, renparcours tussen bomen door, midgetgolf, lasergamen in de bossen. Wat heel fijn is het all inclusive principe, bij de entreeprijs zit al het eten en drinken inbegrepen (behalve alcohol) Er zijn verschillende kraampjes waar je de hele dag eten en drinken kunt pakken (soep, broodjes, patat en snacks, pizza, pannenkoek, toetjes/snoep/ijsjes) Het absolute hoogtepunt is toch wel het klimbos. De prinses was eindelijk lang genoeg en mocht voor het eerst gaan klimmen. Zelf ging ik ook voor het eerst klimmen. De prinses deed het echt super goed! Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Zelf had ik een aantal jaar geleden niet kunnen denken dat ik dit ooit zou kunnen doen. De prinses mocht de eerste 2 routes doen, gezien haar lengte en leeftijd. Zelf heb ik de eerste 4 routes gedaan. Er zijn nog 5 routes, maar dat is voor een andere keer. Moe, vies maar voldaan gingen we weer richting huis, waarna de kids lekker naar bed gingen na een welverdiende en hoognodige douche.



Zaterdag
Manlief ging met de prinses mee naar een korfbalwedstrijd, helaas verloren ze deze. 's Middags gingen wij naar 'ouwe' oma, de oma van mijn man. Het is altijd weer de vraag in hoeverre de deugniet zich daar gedraagt, zittend in de keuken met 5 volwassen en 2 kinderen kan nog wel eens zorgen voor vrij baldadig gedrag. Gelukkig ging het vandaag goed, ook fijn voor oma van 89 jaar.... Ik had weinig inspiratie voor het eten. Ik had wel trek in een pastasalade, maar wat eet je daar bij? Het werd een borrelplank:
Zondag
Vandaag stond in het teken van mijn opruimwoede, ineens besloot ik dat de commode van de deugniet leeg moest en zijn kledingkast opgeruimd. Dat resulteerde in een overvolle zak die richting de kledingcontainer kon. 
later kwam daar nog een zak bij.

Ik had de smaak te pakken en ging op zolder verder aan de slag, vooral op de overloop lagen veel spullen die nog opgeruimd moesten worden. De opbergschotten gingen open en ik kwam veel dingen tegen om weg te gooien. De spullen van de overloop gingen achter de schotten. Wat een opgeruimd gevoel gaf dat!
Maar liefst 7 zakken voor de container.

En nog een heleboel dingen die wij 
niet meer gebruiken, maar ik zonde 
vind om weg te gooien.

Omdat mijn nichtje er van uit was gegaan dat de familie vandaag zou komen vanwege haar verjaardag (leugentje om bestwil vanwege het verrassingsuitje), zijn we daar gaan eten. Dat idee werd met gejuich ontvangen. De prinses kan het heel goed vinden met haar 8 maanden oudere nicht en de deugniet is helemaal gek op zijn 9 maanden jongere nichtje.

Maandag
Vanmorgen kreeg ik een berichtje van de gastouder of de deugniet en de prinses nog een poosje wilden komen knutselen, er moest nog iets gemaakt worden waar ik niks vanaf mocht weten :-) Daar hadden ze wel oren naar, ik bracht ze weg en kon zo alleen naar mijn afspraak bij de fysio. De rest van de dag deden we rustig aan.

Dinsdag
Vanmorgen een rondje huisarts voor de prinses. We kwamen precies op tijd aan en moesten vervolgens ruim een half uur wachten..... Een andere neusspray voor haar hooikoorts moet uitkomst bieden.

Ik heb het 7 jaar tegengehouden, maar vandaag gebeurde het echt. Ik zette een zandbak in de tuin en sleepte 50 kg zand naar de achtertuin. De prinses had het al snel gezien buiten, maar de deugniet is zeker een uur druk geweest met het zand. Na een uur lag er 25 kg zand naast de zandbak, maar hij heeft wel lekker gespeeld. En mama kon vegen...

's Avonds ging ik naar bootcamp, voor de 2e keer. Mijn moeder doet aan bootcamp en 2 weken geleden deed ik een proeflesje mee. Ik vond het erg leuk om te doen en nam daarom een strippenkaart voor 5x, om te kijken of mijn lichaam dit ook leuk vind voor ik een abonnement afsluit. Zo'n 5 jaar geleden kon ik niet meer sporten, ik kon zelfs niet meer gewoon een stukje fietsen. Nu gaat het lichamelijk heel goed, maar het is toch altijd even de vraag of mijn lichaam een nieuwe sport aan kan. De eerste 2x is in ieder geval goed gegaan.


Dit was een resumé van mijn eerste vrije dagen, ik heb er nog een aantal te gaan! Ik ga er nog even van genieten!










                                                 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten