vrijdag 18 mei 2018

weekmenu 11 tm 17 mei

Vorige week was ik een historisch laag bedrag kwijt voor onze boodschappen. Ik had nog dingen in de vriezer liggen die we hebben gegeten de afgelopen week.

Vrijdag:      Kliekjes, er was nog een restje lasagne van woensdag, een restje nasi uit de vriezer en
                   wat picolini's die al een tijdje in de vriezer lagen.
Zaterdag:    Krieltjes, doperwten die nog in de vriezer lagen en hamburgers uit de vriezer. (ik had een
                   late dienst)
Zondag:      Aardappelkroketjes met snacks, beiden lagen nog in de vriezer.
Maandag:   Wrappers met wokgroenten, woksaus, kipfilet en een beetje geraspte kaas. De kipfilet lag
                    lag nog in de vriezer. (ik had en een late dienst) De kids aten er niet zo goed van, dus
                    manlief en ik konden er dinsdag allebei nog van lunchen.
Dinsdag:     Gebakken aardappelen, snijbonen en filetlapje uit de vriezer.
Woensdag:  Hartige taart met soepgroenten uit de vriezer.
Donderdag: Groentesoep en kruidenstokbrood.

Ik heb even uitgerekend wat de groentesoep eigenlijk kost.
Ik maakte 7 liter soep:   
Rundergehakt (aanbieding) 2,45
Bouillonblokjes                   0,90
Soepgroenten                       2,68
Vermicelli                            0,10

Totaal                                   6,13

Hier eten we in ieder geval 2x van en vaak kunnen manlief en de kids er ook nog een keer van eten als ik een late dienst heb. Net 2,00 per maaltijd, dat is toch wel een budgetmaaltijd te noemen. Wij eten er vaak kruidenstokbrood bij, 0,99 voor 2. Dan ben je nog steeds vrij goedkoop uit voor 3,00. Je kan natuurlijk ook gewoon brood nemen wat je nog in huis hebt. 

Woensdag heb ik de boodschappen weer besteld, ik kwam deze week wel wat duurder uit de vorige week. Maar de vriezer is aardig leeg en ik had 2 pakken luierbroekjes nodig ipv 1. Ik kwam uit op 86,00. Daarnaast ging ik nog even naar een andere winkel voor een paar dingen die we nodig hadden en daar in de aanbieding waren, waaronder cola. Dit kwam op 13,00
Totaal komt dat op 99,00. Best wat meer dan vorige week, maar nog steeds flink wat minder dan voorheen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten