donderdag 3 mei 2018

jouw marktkraam

Een half jaar terug is er een nieuwe winkel geopend, 'jouw marktkraam'. Een heel leuk concept. De winkel is verdeeld in een heleboel kraampjes, waar je als particulier je spullen kunt verkopen. Nieuw, gebruikt of zelfgemaakt, wat je maar wilt verkopen. Bedrijven kunnen ook een kraam of grotere ruimte huren.
Je huurt een kraam voor minimaal 1 week, dit kost 25,-.

Ik kom er graag om rond te snuffelen, om op zoek te gaan naar leuke koopjes. Ik denk dat ik toch wel elke 2 weken een rondje door de winkel doe.
Een tijd terug kocht ik 3 luistercd's met sprookjes van de Efteling voor 1,-, daar hebben we al veel plezier van gehad. Ik kocht ook nog een koffertje van Bumba voor de deugniet, als hij gaat logeren. Die zochten we nog. De prinses doet ook graag een rondje op zoek naar schatten die ze kan kopen van haar zakgeld.

Ik heb al verschillende keren bedacht dat ik misschien wel eens een kraam zou kunnen huren, maar ik heb die stap nooit gezet. Na mijn opruimwoede van afgelopen weekend, besloot ik toch maar eens een kraam te huren.

Dinsdag ging ik naar de winkel om te vragen hoe het in zijn werk ging en na een klein praatje sloot ik een contract af voor het huren van een kraam voor 2 weken. Er was een actie dan je de 2e week kon huren voor de helft van de normale prijs. De kosten voor 2 weken huur kwam daardoor op 37,50. Het contract loopt vanaf 2 mei, ik had dus 1 dag om alles op orde te krijgen. Ik kreeg 75 stickers mee met barcodes, als dat er te weinig zouden zijn kon ik nog meer stickers komen halen. Ik kreeg een lijstje met beschikbare kramen en deed een rondje door de winkel om samen met de prinses een geschikte kraam uit te zoeken.
De prinses hielp mij dinsdagmiddag om alle spullen te prijzen en eventueel in te pakken, het was nog een hele klus. 
Woensdagochtend bracht mijn moeder ook nog wat langs, ook hier heeft de prinses geholpen om het te prijzen. Daarna gingen we naar de winkel met een afgeladen auto. Terwijl de prinses een rondje door de winkel deed, richtte ik het kraampje in. De deugniet had er wat minder zin in vandaag en was vooral op oorlogspad. Ik moest hem steeds overal vandaan halen, omdat hij overal aan zat en ik bang was dat hij iets kapot zou maken. Echt op het gemakje mijn kraam inrichten zat er dus niet in, maar het is best goed gelukt als zeg ik het zelf. 
Nu maar hopen dat ik genoeg verkoop om in ieder geval de kosten er uit te halen. Het gaat mij er niet om dat ik er veel geld aan verdien, maar alles wat ik verkoop is mooi mee genomen. Ik vind het zonde om goede spullen weg te gooien en zo maak ik er misschien iemand anders er nog blij mee. 

Jouw marktkraam heeft ook een app, in deze app kun je zien of er iets uit je kraam verkocht is. Je kunt niet zien wat je hebt verkocht, maar wel de bedragen. Heel leuk om dat zo te kunnen bij houden.
Zoals jullie wel lezen, ben ik heel enthousiast over dit concept! Ik raad iedereen aan ook eens een kraam te huren als je veel spullen hebt waar je niets mee doet, maar het zonde vind om ze zo maar weg te doen. Of als je heel creatief bent en mooie zelf gemaakte spullen wilt verkopen.

Inmiddels zijn er 28 vestigingen in Nederland en met zo'n mooi concept zal dat aantal vast gaan groeien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten