donderdag 17 mei 2018

Challenge

2 weken geleden schreef ik een blog over Jouw Marktkraam, ik huurde daar voor 2 weken een kraam. Gisteren heb ik mijn kraam weer leeggehaald.  Wat is het resultaat en zou ik nog een keer een kraam huren?

Nog even terug naar het begin. Ik huurde een kraam voor 2 weken en dit kostte mij 37,50 (actie 2e week voor de helft van de prijs).
Ik verkocht in deze 2 weken 13 dingen totaal voor 38,50.

Het doel was om de kosten er uit te halen en dat is gelukt!
Als ik de normale prijs van 50,- voor 2 weken had moeten betalen had ik waarschijnlijk toch wel een beetje gebaald.
Het was heel leuk om via de app te volgen of we nog wat verkocht hadden, elke dag keken Sanne en ik even. Op het einde werd het natuurlijk spannend om te zien of we de 37,50 gingen halen.

Gisteren heb ik de overgebleven spulletjes weer uit mijn kraam gehaald, er kwam nog best wat mee terug. Ik had 75 dingen in mijn kraam staan en daar zijn er dus 13 van verkocht.

Met Sanne sprak ik af dat we na de zomer misschien nog wel eens een kraam huren om te kijken of we nog wat kunnen verkopen. Ik weet alleen niet of ik een kraam zou huren voor de normale prijs van 25,00 per week. Ik denk dat het wel nodig is om minimaal 2 weken een kraam te huren, bij mijn kraam kwam het wat langzaam op gang. Maar om de 50,00 er uit te halen die je moet betalen voor het huren, moet je toch heel wat verkopen. Ik denk dat dat toch best lastig is. Je zult dan moeten kiezen of je heel veel spullen in je kraam hebt voor een wat lagere prijs, maar dan moet je heel veel verkopen. Of vraag je wat meer voor je spullen, zodat je eerder bij je doelbedrag bent. Maar met het risico dat mensen het niet willen kopen, omdat ze het te duur vinden.
Hier hebben ze een spaarsysteem en ik zag dat je bij een bepaald aantal punten 50% korting krijgt op 1 week kraamhuur. Ik denk dat ik wacht tot ik het benodigde aantal punten heb en dan weer een kraam ga huren. Want leuk is het wel!

Het zal wel even gaan duren voor ik het benodigde aantal punten heb, tenminste dat is wel de bedoeling. Afgelopen week schreef ik een blog over onze financiĆ«n en dat de rem er op moest. Daarnaast heb ik mijzelf een challenge gegeven.

De afgelopen 2 maanden heb is er al heel wat uit huis gegaan aan kleding en rommel. Ik wil die voortzetten en heb daarom een challenge voor mijzelf bedacht. Voor de rest van 2018 wil ik er voor zorgen dat er meer spullen het huis uit gaan dan er in komen, zo slibt ons huis niet dicht en het zorgt er hopelijk voor dat ik meer nadenk voor ik iets aanschaf.

Deze challenge geld niet voor de boodschappen (en geld :-)), maar wel voor kleding en spullen. Alle spullen die ik de afgelopen maanden heb weggedaan tel ik niet mee. Ik begin deze week, het tellen van de spullen zal ik naar eigen inzicht doen. De meeste spullen tellen gewoon als 1, maar 4 pennen of 6 tekeningen van de kinderen zal ik naar eigen inzicht tellen anders wordt het wel erg makkelijk ;-)

Maar goed, deze week ben ik goed begonnen. Ik verkocht 13 dingen bij Jouw Marktkraam.
Op een verkooppagina op facebook verkocht ik een draak, puzzel en spel.
Deze mooie draak werd 
opgehaald door een oma.

Ik haalde nog een kastje leeg, ik kwam daar allerhande rommel tegen. Zetpillen die over de datum waren, snoertjes, bonnetjes, pleisters. Ik gooide aardig wat weg, ik tel dat even voor 4.

De teller voor de 
challenge staat nu op
-20

En dat is maar goed, want manlief heeft binnenkort nieuwe kleding nodig. Hij heeft bijna geen zomerkleding, dus er moet flink geshopt worden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten