donderdag 24 mei 2018

ontspullen deel 1

Vorige week schreef ik over mijn challenge om er voor te zorgen dat er in 2018 meer spullen de deur uit gaan dan er inkomen.

De teller stond vorige week op -20

Afgelopen week ging ik verder. Op de kamer van Cas kwam ik een flesje babyolie tegen, wat daar al ruim 2 jaar staat maar waar weinig gebruik van is gemaakt. Nog wat rommeltjes om weg te gooien en nog 2 moltons van zijn ledikantje, waar hij niet meer in ligt. (-4)

Toen we in dit huis gingen wonen, kochten we een tv kast. Een paar jaar terug hingen we onze tv, dvd-speler en boxjes aan de muur. We vonden het zonde om de tv kast weg te doen, hij verhuisde naar onze slaapkamer. Ik bewaarde er genoeg spullen in en de bovenkant werd voornamelijk gebruikt om van alles op te gooien. Afgelopen week haalde ik hem leeg, ik gooide 2 zakjes met zooi weg (-2). Ik zette de kast op de foto en zette hem op een facebookpagina. Gratis af te halen, aangezien hij 13 jaar oud was en gebruikerssporen had. Zaterdagmiddag werd hij opgehaald en hebben wij ineens weer meer ruimte in de slaapkamer. (-1)



Ik deed boven nog een rondje en kwam 2 kartonnen koffertjes tegen. Hier is veel mee gespeeld, maar nu zijn ze echt kapot. (-2)
De wekker van manlief hapert al een poosje (zegt hij, dat is dan ook de reden dat hij zich af en toe verslaapt.....) Ik gebruik mijn wekker niet meer sinds ik een apple watch heb. Daarom verhuisde ik mijn wekker naar zijn kantje en kon zijn wekker weg. (-1)
Ik kwam mijn kerstpakket tegen, een kookboek van cliënten en medewerkers en een schort. Ik ga hier niks mee doen, dus verdween het uit huis. (-2)
Er staan nog een cd koffer en een nachtkastje op verkoophoeken, maar deze zijn nog niet verkocht en tellen dan ook nog niet meer.


Totaal gingen er afgelopen week 12 dingen het huis uit.

Kwamen er nog dingen in huis afgelopen week?

Dat ging eigenlijk heel goed, er werden weinig 'onnodige' uitgaven gedaan. Alleen boodschappen, tanken en vaste lasten. Het ging eigenlijk heel makkelijk. Toch kwamen er 2 dingen in....

Eentje was dik verdiend! Cas verdiende zijn laatste sticker wat betreft het plassen op het potje. Hij is er bij vlagen erg geïnteresseerd in, maar kan ook zo maar 3 weken niks op het potje doen. Maar hij had zijn 14 stickers verdien en hij had zijn zinnen gezet op een ambulance, deze gingen we dan ook kopen vrijdag.
In de speelgoedwinkel zag ik een doosje liggen om zelf slijm te maken. Ik wikte en woog en besloot het toch mee te nemen voor Sanne. We hebben al een paar keer slijm proberen te maken en elke keer lukte het niet. Daarom het doosje toch mee genomen. (+2)



De stand tot dusver: -30

Het gaat eigenlijk best lekker, ik zit er aan te denken om de challenge iets moeilijker te maken voor mijzelf. Ik ga proberen om voor het einde van het jaar 250 spullen meer het huis te laten verlaten dan er in komen. Ik zat eerst te denken aan 500, dat zou pas een uitdaging zijn! Maar dan zou ik elke maand ruim 70 dingen meer moeten weg doen dan er in komt en ik denk dat dat te hoog gegrepen is.

Hebben jullie ook te veel spullen? Gaan jullie ook een challenge aan om te ontspullen?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten