maandag 16 april 2018

weekendblog

Ik schrijf deze blog tussen een teamoverleg en late dienst in. Vanmorgen was ik om 9.30u op het werk en vanavond om 22.00u ben ik klaar. Dan lijkt het weekend al weer lang geleden. Een heerlijk weekend was het. Ik neem jullie mee.

Vrijdagmiddag was de prinses spelen bij een vriendinnetje, nadat we haar op hadden gehaald gingen we naar de bibliotheek. De prinses zag gelijk dat het ijswinkeltje weer open was, om het weekend te luiden hebben we dan ook een heerlijk ijsje gegeten ook al was het hier toch nog wat frisjes. De deugniet dacht daar trouwens anders over, hij wilde perse zijn sandalen aan.


's Avonds toen de deugniet op bed lag, dat was deze week nog al een lastig verhaal zo na zijn ziekenhuisopname, ben ik met de prinses naar een tweedehands kledingbeurs gegaan. Ik ga daar eigenlijk nooit naar toe, ik heb wel de afgelopen 2 jaar geholpen bij een kledingbeurs hier in het dorp en vanaf dit jaar zit ik in de organisatie. Ik zie daar altijd hele mooie kleding voorbij komen en besloot daarom ook eens naar zo'n kledingbeurs te gaan. Wat enorm druk was dat! Overal graaiende mensen, iedereen zit in elkaars vaarwater en er staat een enorme rij voor de kassa. Maar goed, ik vind dat we toch nog een mooie oogst hadden. Ik was 29,00 kwijt, wat kocht ik hiervoor:
-zomerjas voor mijzelf van Atmosphere
-sporttop voor mijzelf van G-Star
-tshirt voor de prinses van Geisha
-shirt voor de prinses
-spijker korte broek voor de deugniet van Salty Dog
-spijker korte broek voor de deugniet Vingino

Bij thuiskomst kon de prinses gelijk door naar bed en ben ik lekker gaan puzzelen, heerlijk ontspannen.

Zaterdagochtend sliepen we uit en deden we rustig aan. Aan het einde van de ochtend moest de prinses een korfbalwedstrijd spelen, vanwege het mooie weer gingen we lekker op de fiets. Het korfbalterrein ligt een flink stuk buiten het dorp, maar met dit weer wat het helemaal niet erg om te fietsen. De deugniet speelde ondertussen lekker in het speeltuintje en wij keken naar de wedstrijd. Het werd nog een spannende wedstrijd die eindigde in 2-2.
's Middags ging de prinses nog even met manlief naar de kermis. Een kermis kun je het eigenlijk niet noemen met botsauto's, suikerspinnen, grijpautomaten en touwtje trekken. Maar de prinses wilde er natuurlijk wel naar toe en kwam thuis een squeezy. Ze is er helemaal blij mee.

De deugniet heeft een tijdje terug 10 stickers verdiend met op het potje plassen, maar daarna was de lol er af en heeft er weken niet daarom gekeken. Zondagochtend was zijn luier droog en kwam er eindelijk weer een plasje op het potje! Een goed begin van de zondag!
Zondag stapten we in de auto om naar het bos te gaan, dat is toch zo'n 40 minuten rijden vanaf hier. Dat was het zeker waard, we hebben heerlijk gewandeld. Voor de deugniet viel het niet mee. Hij is toch nog erg benauwd en lichamelijke inspanning gaat nog moeilijk. Binnen de kortste keren loopt hij te hijgen als een oude man. Hij moest daarom veel gedragen worden, maar ondanks dat was het een heerlijke middag.

Ik vind dit heerlijke weekenden, niets moet en alles mag. Ik werk om het weekend en werk in zo'n weekend zowel de zaterdag als de zondag, dan zijn die vrije weekenden extra fijn!

En als klap op de vuurpijl was de deugniet vanmorgen weer droog en kwam er weer een plasje op het potje!

Nog even wat foto's van onze boswandeling die uitkwam op het strand.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten