donderdag 12 juli 2018

ontspullen deel 4

Inmiddels is het al weer 3,5 week geleden dat ik een update plaatste over mijn challenge om aan het einde van het jaar 250 meer spullen het huis uitgewerkt te hebben dan er in komen.

Vanwege mijn schouder is er de afgelopen 2 weken niks gebeurd met het ontspullen, maar er kwam wel genoeg in. De eerste 1,5 week is er wel veel gebeurd.

Het is te veel om alles op te schrijven, maar ik zal er een paar dingen uitlichten.

De eindstand na de vorige keer was trouwens -86

Een kleine samenvatting wat er o.a. uit ging:
Ik zocht de schoenenkast uit en daar konden 6 paar richting de voordeur.

Onze commode en ledikant verkocht ik via Facebook. Het zijn maar 2 dingen, maar ze namen onwijs veel ruimte in beslag.
Ik had bedacht dat al Sanne haar speelgoed naar boven moest. Er lag zo veel speelgoed beneden, terwijl ze bijna niet meer speelt. Dat zorgde voor een beetje paniek, want dat ging nooit passen op haar kamer. Daarom hebben we samen haar kamer onder handen genomen, we hebben alles uitgezocht en bekeken wat er weg kon, wat we evt. nog konden verkopen en wat ze wilde houden. Dit zorgde er voor dat er maar liefst 104 dingen weg gingen. En dan heb ik niet elk blaadje, stickertje of frutseltje voor 1 geteld, maar dat ging een beetje op gevoel. Een blaadje of 10 telde ik voor 1 of bv 5 kleine frutsels.



Ik verkocht ook nog wat dingen op Facebook.

Totaal gingen er 124 uit huis.

Wat kwam er o.a in?

Ik heb het een en ander aan speelgoed gekocht voor op vakantie, 7 dingen.

Sanne maakte nog een sleutelhanger toen we bij de haven in ons geboortedorp voor vlaggetjes dag. Heel leuk dat ze dit zelf kon maken.


Sanne spaarde van haar eigen geld een cameraatje bij elkaar. Ze kocht een kiddizoom flix, heel leuk ding.
Cas deed goed zijn best en verdiende alle stickers voor plasjes op het potje. Hij kreeg een politiehelicopter.
De dopper van Sanne was kapot, ze had een nieuwe waterfles nodig. Voor Cas kocht ik er ook gelijk eentje.

Totaal kwamen er 31 dingen in, eigenlijk iets te veel naar mijn zin.

De nieuwe stand: -179

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten