dinsdag 17 juli 2018

dipje

Bij mij gaan dipjes altijd samen met lichamelijke problemen. Als ik ergens last van heb, zoals nu bijvoorbeeld met mijn schouder, werkt dat bij mij door in alles.
Ik kan niet sporten, maar ook niet werken. Hierdoor krijg ik veel minder beweging dan normaal, want ook mijn werk zorgt voor veel beweging. Ik wordt wat lui, er komt maar weinig uit mijn handen. Mijn lontje wordt korter. En terwijl ik juist meer tijd heb om de kinderen aandacht te geven, omdat niet werk ben ik juist geneigd om dat minder te gaan doen. En in plaats dat ik dan een beetje op mijn voeding let, omdat ik een stuk minder beweeg ga ik juist meer en ongezonder eten.

Een gezonde levensstijl blijft voor mij mentaal een enorme strijd en er hoeft maar iets tegen te zitten waardoor ik verval in oude gewoontes.

Tijd om weer op de rem te trappen. Maar hoe kom ik weer lekker in het voedingsschema dat ik heb? De motivatie is even weg, ondanks dat ik heel goed weet dat het nodig is. Ik bedacht mij dat ik een aantal jaar terug een tijd de methode van bodieboost heb gebruikt, deze boeken had ik nog liggen. Ik besloot deze methode te gaan gebruiken om zo weer in de goed flow te komen. Ik was gelijk weer gemotiveerd, op social media zocht ik wat vrouwen om te volgen die deze methode ook gebruiken om zo gemotiveerd te blijven.

Gistermiddag besloot ik, in een vlaag van verstandsverbijstering, een rondje te gaan wandelen. Er moest iets gebeuren, om weer in de goede flow te komen. Ik wilde niet wachten tot de avond, omdat ik bang was dat ik dan wel weer een smoesje bedacht zou hebben. Op het heetst van de dag, 31 graden, ging ik op pad. Ik liep bijna 4 km, wat eigenlijk nog best lekker was ondanks de warmte. Mijn schouder dacht er het hare van, maar die is inmiddels weer bij getrokken. Het was fijn om weer te bewegen, mentaal ook vooral. Weer even lekker mijn hoofd leegmaken. Hardlopen of een andere sport zit er nog even niet in, maar het wandelen ga ik er in houden zo lang ik iets ander nog niet kan.

Back on track dus, voor de 448e keer ofzo.....

Ik zal binnenkort een blog schrijven over de bodieboost methode.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten