dinsdag 13 maart 2018

studiedag

Momenteel wordt ik erg in beslag genomen door mijn werk. Afgelopen zaterdag en zondag moest ik werken, gisteren was ik voor een overleg bijna 3 uur op het werk. Vanmorgen en morgenochtend heb ik een vroege dienst. Mijn 6-daagse werkweek eindigt donderdag met een cursus.

Dat betekent dat de deugniet deze week 4 keer naar de gastouder moet. Dat komt niet zo vaak voor, dus dat is best veel voor hem. Om het over de kosten maar niet te hebben….. De prinses gaat normaal alleen na schooltijd 2 uurtjes of voor schooltijd 1 uurtje. Vandaag had ze echter een studiedag, dus ook zij was de hele ochtend bij de gastouder. Ze hebben het allebei erg naar hun zin bij de gastouder, al het de prinses er niet veel mee op vandaag.

Op een normale schooldag gaat de wekker van de prinses om 7.20u en als ik een vroege dienst om 6.50u. Op haar vrije dag vond ze dat wel erg vroeg, ze had liever uitgeslapen. Gelukkig heeft ze het vanmorgen prima naar haar zin gehad. Ik kreeg een foto van de gastouder waar ze aan het puzzelen was met een jongetje van haar leeftijd.
Nu puzzelt de prinses thuis nooit, volgens eigen zeggen omdat wij alleen maar saaie puzzels hebben. Dat kan geregeld worden, op zolder lag nog een puzzel van 500 stukjes. Tijdens het middagslaapje van de deugniet begonnen we vol goede moed aan de puzzel. Wonder boven wonder kregen we hem af en heeft de prinses tot het eind geholpen.




Na het middagslaapje ging eftelingradio aan en werd er gedanst door de prinses en de deugniet scharrelde wat rond en liet zich graag boekjes voorlezen.
Vandaag aten we rijstschotel met bonen en gehakt, dit receptIk kon vandaag ongestoord koken, de kinderen vermaakten zich goed. Iets wat niet zo vaak voorkomt.

Na het eten kwam de radio van prinses naar beneden met een cd van K3 en werd er nog meer gedanst, de deugniet deed leuk mee. Toen hij het zat was ging hij lekker met zijn auto’s spelen. Wat heerlijk om te zien dat hij zich steeds beter zelf gaat vermaken.


Op het moment dat hij naar bed moest, begon hij aan zijn houten treinbaan. Voor het eerst ging hij zelf een baan maken. Dit vond ik zo leuk om te zien dat hij wat later naar bed ging dan de bedoeling was. De prinses keek nog een filmpje en ging daarna ook naar bed.
Ik mag nog even opruimen en spulletjes voor morgenochtend klaarzetten, ze ontbijten altijd bij de gastouder als ik moet werken. En dan plof ik lekker op de bank.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten