woensdag 7 maart 2018

ruimen

In 2005 kochten wij ons huis. We waren 24 & 22 jaar en wat waren wij blij met ons rijtjeshuis. We vonden dat we enorm veel ruimte hadden. De meubels die we uitzochten waren ook groot, want dat paste allemaal mooi. En die opbergschotten op zolder? Die waren zo groot, dat kregen we nooit allemaal vol.....

Inmiddels zijn we bijna 13 jaar en 2 kinderen verder en is mijn kijk op ons huis en de inrichting er van verandert. Een glazen salontafel is dus echt niet praktisch als je een kind hebt wat graag kruimels van tafel likt, een glazen tafel doe je niet even vlug af met een doekje.... Inmiddels heb ik de glazen tafel vervangen voor 2 kleinere exemplaren, waar ik enorm blij mee ben. Manlief is wat minder enthousiast, hij was nog erg blij met de glazen tafel.
Er zijn nog meer meubels waar ik op termijn vervanging voor wil, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil.

In de loop der jaren hebben wij heel veel verzameld in huis, ongemerkt is er de de afgelopen jaren heel veel het huis binnen gekomen en is er veel minder weer vertrokken uit huis. Alle kasten zitten overvol en ook achter de schotten op zolder is weinig ruimte meer.

Ik wil de komende tijd alles in huis uitzoeken en heel veel weggooien. Met weggooien heb ik gelukkig geen moeite, ik moet alleen de zin hebben om het te doen. De afgelopen weken ben ik beneden bezig geweest. Het dressoir is helemaal leeg geweest en uitgezocht. De prinses heeft de spelletjeskast uitgezocht. Het overvolle rommellaatje in de keuken werd ook uitgespit en ineens kunnen er 3 tablets opgeruimd worden in dat laatje. Er zijn beneden al zeker 4 vuilniszakken richting de container vertrokken. Afgelopen weekend heb ik een ladekast op de slaapkamer uitgezocht, ook weer goed voor 1,5 vuilniszak en een heleboel ruimte in de kast.

Vanmorgen was mijn kledingkast aan de beurt, het resultaat is beschamend. Wat een enorme hoeveelheid aan kleding die ik niet (meer) draag kwam er  tevoorschijn. Er zaten dingen bij die veel te groot waren, want vorig jaar ben ik 10 kg afgevallen. Ik heb nieuwe kleding in een kleinere maat gekocht, maar mijn oude kleding in de kast gelaten. Aangezien ik niet van plan ben om ooit weer in deze kleding te passen, kon dat allemaal weg. Ik kwam ook oude kleding tegen. Kleding waarbij ik mij afvroeg: 'had ik dit al toen ik nog in mijn ouderlijk huis woonde? Dan is het wel tijd om het weg te doen. Alles is wel nog goed genoeg om in een kledingcontainer te gooien, zo maak ik iemand anders nog blij met mijn oude kleding.
                                                  Het resultaat van mijn kledingkast

Het voelt wel heel fijn dat er zo langzaamaan steeds meer verdwijnt in huis, al is er nog genoeg om op te ruimen en uit te zoeken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten