maandag 4 juni 2018

ontspullen deel 2

Tijd voor een update over mijn challenge om het einde van het jaar 250 spullen meer het uit te hebben dan er in komt.

De stand na mijn laatste blog hierover was -30

Wat ging er de afgelopen 1,5 week het huis uit?

Er ging wat speelgoed van de kleine man weg, waar hij niks mee doet (-4). 
Op de weggeefhoek sleet ik een dvd koffer, 2 dekbedovertrekken, een nachtkastje en 13 kinderboeken (-17)
En er gingen nog 3 paar sokken van Sanne de kliko in, aangezien ze genoeg sokken heeft kwamen er geen nieuwe sokken in huis. De sokken waren tot op de draad versleten, maar ze trok ze toch steeds weer aan. Hoog tijd om ze stiekem weg te gooien :-)

Er staan nu nog 12 boeken op verkoop en weggeefhoeken, maar deze zijn nog niet weg en tel ik dus niet mee.

Totaal uit huis voor nu: -24

Kwam er nog iets in huis?

Ja, eigenlijk iets te veel van het goede.....

Ik deed met collega's mee met een fietspuzzeltocht van de personeelsvereniging, we wonnen deze avond! Een mand met kleine prijsjes was onze prijs. We verdeelden alles met z'n vieren, ik kwam thuis met 4 dingen. (+4)
De mand gebruiken we voor de kleine auto's van Cas. Alle auto's zitten in een grote mand, maar de kleintjes belandden altijd onderin wat voor veel frustratie zorgt. Deze mand kwam wat dat betreft mooi uit. Het zadeldekje/zakje werd in beslag genomen door Sanne. De lichtgevende armband komt mooi uit met het hardlopen, deze had ik nog niet. Dan blijft er nog een poncho over, die ligt voor nu even in het dressoir. Het zou goed kunnen dat deze nog van pas komt. 

Sinds een tijdje loop ik hard, ik doe dit altijd in een lange sportlegging. Afgelopen week was het zo warm dat het lopen in een lange legging echt niet fijn was. Ik kocht daarom 2 korte sportbroekjes en nog een 'echt' sportshirt. (+3)

Sanne had een kinderfeestje en wilde daarvoor een boek kopen, toen ik in de boekwinkel was zag ik daar een vakantiepakket met puzzelboekjes. Ik kon het  niet laten om deze alvast te kopen voor als we op vakantie gaan, zodat Sanne zich ook bij minder lekker weer kan vermaken. (+1)

Manlief heeft weinig zomerkleding en heeft echt nog het een en ander nodig. Hij heeft er in ieder geval 4 nieuwe shirts bij. Zelf had ik nog 2 korte broeken nog en kocht daarbij nog een jurk (+7)

Op de kermis werden er eendjes gevangen en kwam Sanne terug met een cheerleaderset en Cas met een brandweerauto (+4)


De nieuwe stand: -35

Er moet nog heel wat gebeuren om op -250 te komen, maar ik ga mijn best doen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten