maandag 18 juni 2018

ontspullen deel 3

Tijd voor weer een update over mijn challenge om voor het einde van het jaar 250 spullen meer het huis uit te krijgen dan er in komen.

De stand na mijn vorige update was: -35

Wat ging er allemaal uit de afgelopen 2 weken?

Ik zette 4 advertenties op de weggeefhoek en gaf daarmee 12 boeken en een opdrachtenrol weg (-13).

Een rondje op zolder leverde een zak speelgoed op wat niet meer compleet was of kapot, ook een puzzel ging weg want hier liet de print los. Die kon ik niet meer weggeven of verkopen. Het speelgoed was toch ruim een vuilniszak, ik heb dit globaal geteld (-24).

Ik ging nog even door mijn kledingkast en vond daar ook nog dingen die weg konden. (-7). Nog niet zo lang geleden heb ik mijn kledingkast uitgezocht, ik heb toen al veel weggedaan. Maar ik kwam nu toch nog wat dingen tegen. Ik ga proberen regelmatig een kritische blik te werpen in mijn kledingkast om te zien of er nog wat weg kan.

Een zwemponcho van Cas verdween in de kliko, deze was versleten. Hij was dan ook al van Sanne geweest. (-1)

Ook ging er een nog wat speelgoed de container in. Sanne en ik keken weer eens kritisch naar het speelgoed (-18)
Ik verkocht ook nog een kralenspiraal en megablocks. Ik zal de megablocks gewoon al 1 tellen en niet elk blokje apart, dan zou het wel makkelijk zijn voor mij :-) En er gingen nog 7 boekjes naar een andere eigenaar (-9)

Doordat ik iets kocht voor in mijn make-up laatje, ging ik daar ook even doorheen en kon ik mooi 8 dingen wegdoen. Op mijn slaapkamer vond ik nog een bikini die versleten was, wat boekjes en een stuk speelgoed dat weg kon (-12)





Totaal ging er uit huis: -84

Wat kwam er in?

Cas mocht bij de kapper een cadeautje uitzoeken en koos een horloge. Hij is er helemaal happy mee. Ik kocht bij de Kruidvat nog wat stickers, want meneer zit in de 'sticker-plak-fase'. (+2)

Tijdens ons weekendje weg gingen er: 2 t-shirts, 3 korte broeken, 1 paar schoenen en 1 lange broek voor manlief mee naar huis. Voor de kids kocht ik voor allebei een shirt in een vingino winkel, ik kon het niet laten hangen. En na wat zoeken kocht ik voor mijzelf slippers (+10)

Cas kreeg van oma een puzzel tijdens ons weekendje weg. Sanne kreeg ook wat, maar dat was al kapot toen wij ze gingen halen na ons weekendje weg. Dat hoefde dus niet mee naar huis ;-) (+1)

Sanne wil al heel erg lang een nieuwe duikbril, ze heeft er verschillende gehad maar er was er niet 1 die goed zat. Ook zag ze flippers wel zitten. Ze stonden in de folder van Lidl en met het oog op de komende vakantie hebben we ze besteld. Gelijk ook een nieuwe badcape/poncho en stickers voor op vakantie voor Cas besteld (+3)

Via de weggeefhoek won ik de reiseditie van Levensweg. Ik begin zo langzaam aan wat dingen te verzamelen om mee te nemen op vakantie. Ik zorg dan ook altijd voor wat 'nieuwe' dingen. Mochten we dan een aantal dagen slecht weer hebben, dan kunnen we ons toch vermaken. (+1)

Bij de Action kocht ik nog een bus om waterballonnen mee te vullen (+1)

Van een collega kreeg ik nog boekjes die zij weg wilde doen, leuk om weer eens andere boekjes te kunnen voorlezen. Vooral een boekje met voertuigen is favoriet, dat moest zelfs op de fiets mee (+11)

Afgelopen zaterdag moest ik werken en manlief een dag weg met collega's, de kids gingen een dagje naar mijn zwager en schoonzusje. Cas was helemaal fan van een shovel van zijn neef, aangezien hij er niet meer mee speelde mocht Cas deze mee nemen. Hij vind het fantastisch, er wordt voornamelijk macaroni (ongekookt) in vervoerd (+1)

Vanmorgen ruimde ik de kast van Sanne maar weer eens op en legde alles weer netjes op stapeltjes. Ik zag dat ze flink wat rokjes heeft, maar eigenlijk maar 1 korte broek. Nu zit Sanne momenteel in een handstand-tegen-de-muur-fase, waardoor ze vaker onderstekop (Sanne maakt van onderste boven en op zijn kop altijd 1 woord) staat dan recht overeind en ze krijgt nu toch wel de leeftijd dat ze niet wil dat anderen haar onderbroek zien. Dus kocht ik bij de Hema nog 2 korte broeken vanmorgen en voor mijzelf mascara. Ik gebruik zo ongeveer 2x in een jaar make-up. Ik ben er niet handig mee, ik heb er het geduld niet voor. Maar het was wel tijd voor een nieuwe mascara, de 2 mascara's die ik had waren helemaal uitgedroogd. En wie weet is dit het begin van wat vaker make-up...... (+3)


Totaal in huis: +33

De nieuwe stand: -86

Er is toch aardig wat weggedaan, ik heb de oude stand meer dan verdubbeld. Er zullen tot aan december elke maand meer dan 30 spullen moeten verdwijnen, wil ik mijn doel gaan behalen. En ik moet er voor zorgen dat ik kritisch blijf kijken naar wat er in huis komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten