donderdag 7 juni 2018

weightloss update

Het is alweer 2 weken geleden dat ik de laatste update plaatste.

Er viel ook niet veel te melden, aangezien ik mij vooral frustreerde over de resultaten op de weegschaal.

Qua sporten ging het goed, de afgelopen 2 weken heb ik 6x gesport.
2x hardlopen
2x thuis een work-out van fitchannel
1x bootcamp
1x sporten met een aantal moeders tijdens de korfbaltraining.

Voor vanavond staat er ook nog een hardlooptraining op het programma.


Het eten ging vooral met veel ups en downs. Steeds als het een paar dagen goed ging, kwam er weer een dipje. Gelukkig kon ik vrij snel na een dipje de draad weer oppakken.

Ik ben terug op het gewicht wat ik 2 maanden geleden woog toen ik voor laatst bij mijn voedingsconsulent was. Dat was precies op tijd, want vanmorgen had ik een afspraak met haar. Wat mij wel frustreerde is dat de weegschaal rond dat getal bleef hangen En dat ook het meten weinig resultaat opleverde.

Maar ondanks dat ik maar 1 ons minder woog dan 2 maanden geleden, is er wel degelijk wat gebeurd!
Mijn vetpercentage is de afgelopen 2 maanden 1,3% gezakt en mijn spiermassa is met 0,8% gestegen. Dat verklaard in ieder geval dat ik op hetzelfde gewicht gebleven ben, ondanks al het sporten ;-)

Nu is het zaak dat ik het qua eten weer goed op de rit krijg, iets minder koolhydraten om zo de vetverbranding wat beter op gang te krijgen. Door dit resultaat ben ik weer optimistisch en heb ik besloten om niet meer zo af te gaan op wat de weegschaal zegt. Natuurlijk houdt ik dat in de gaten, maar het echte resultaat weet ik pas als mijn vetpercentage en spiermassa gemeten wordt.

Nadat ik 2013 & 2014 veel spierkracht ben verloren en het in eerste instantie niet lukte om spierkracht op te bouwen, is het superfijn om te zien dat dat nu wel lukt. Sinds november vorig jaar is mijn spiermassa met 2,5% gestegen, ik ben op de goede weg!

Over 2 maanden heb ik weer een afspraak en ik ga dan weer voor een mooi resultaat, hopelijk met afgevallen kilo's, een gedaald vetpercentage en meer spiermassa :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten