dinsdag 19 juni 2018

gekleurde macaroni



Ik maakte gekleurde macaroni om mee te spelen. Het is echt heel simpel om te maken.

Ik probeerde het eerst met spiraalmacaroni, zoals ook te zien is op de foto's, maar dit bleek niet zo te werken. Er bleef veel kleurstof tussen de spiraaltjes zitten. Ik heb het daarna met elleboogjes gedaan en dat werkte een stuk beter.

Hoe maak je het?
-Doe wat macaroni in een boterhamzakje.
-Doe een klein scheutje azijn erbij en daarna wat kleurstof
-Zakje dichtknopen en goed mengen.
-Ik heb het een half uurtje laten liggen, daarna uit het zakje gehaald en op keukenpapier laten uitlekken. Daarna op een schoon keukenpapier gelegd, zorg er voor dat het goed verdeeld is en niet op elkaar ligt. Ik heb het een hele nacht laten drogen. Af en toe heb ik er doorheen geroerd, zodat alles gelijkmatig droogde.

Je kunt het ook met rijst doen, dit is dezelfde werkwijze.

Ik had deze kleurstof nog liggen.






Als het goed droog is, is het klaar om mee te spelen. Houd er wel rekening mee dat het kan afgeven als het nat wordt.

Kinderen kunnen er uren plezier aan beleven. Door het te gebruiken met graafmachines en vrachtwagens, maar er wordt hier ook druk mee gekookt.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten