dinsdag 3 april 2018

paasweekend

Door mijn werk in de zorg moet ik ook regelmatig met feestdagen werken, dit jaar was ik met Pasen vrij en werk ik met Pinksteren. Net als vorig jaar besloten we een weekendje weg te gaan met mijn zusje en haar gezin. Haar oudste is 8 maanden ouder dan de prinses en haar jongste is 9 maanden jonger dan de deugniet, ze kunnen dus leuk spelen met elkaar.

Vrijdagmiddag vertrokken we richting Weert, het was nog even een gehaast om op tijd klaar te zijn. Manlief moest 's morgens nog gaan werken.

Daar aangekomen konden we gelijk het park op en kon er uitgepakt worden. De 2 oudste dames deelden een slaapkamer en de 2 kleinste sliepen bij papa en mama op de kamers. Zo konden we precies in een 6 persoonshuisje.

Ik zou zorgen voor het avondeten op de eerste dag. Ik maakte nasi, die goed in de smaak viel, met sate en kroepoek. Het recept van de nasi zal ik binnenkort even uitschrijven.
Na het eten wilden de meiden gaan zwemmen, manlief ging met ze mee. De deugniet wilde heel graag nog naar buiten toe en scharrelde daar lekker een poosje rond met een stok.

Mijn zusje en zwager gingen naar een bruiloft daar in de buurt en ik bleef bij de 2 kleintjes die als een roos lagen te slapen (toen nog wel.....)

Het werd een rustig avondje tot het jongste nichtje besloot de boel op stelten te gaan zetten om 23.15u. Het werd een onrustige nacht met een huilend nichtje, een huilende deugniet en een snurkende man.... Uiteindelijk is de deugniet op mijn borst in slaap gevallen en wilde daarna niet meer terug in zijn bedje dus hij is maar tussenin gebleven.

Nog vrij fit van een nachtje zonder slaap begonnen we aan de zaterdag. Er stond een dagje Dippiedoe op de planning. Een familiepark met zowel attracties binnen als buiten, maar ook geschikt voor de 2 oudsten van 7 en de 2 jongste van 1,5 en 2. We troffen het met het weer, de broodjes die we voor de lunch meegenomen hadden voor de lunch hebben we lekker buiten op zitten eten.
De deugniet vond het erg leuk dat de vliegtuigen erg laag over het park vlogen. Hij sloeg zijn middagslaapje over, hij had het veel te druk.
De favorieten van de oudsten waren toch wel de achtbaan, schommelschip en zweefmolen. Geen van de kinderen wilde naar huis aan het einde van de middag, zo leuk vonden ze het.
Na zo'n dag spelen had iedereen reuze honger. Dat was geen probleem, we gingen gourmetten. We hadden alles meegenomen van thuis, alleen stokbrood haalden we nog even in het winkeltje op het park. We hadden ruim ingekocht en dat was maar goed ook. Iedereen heeft enorm goed zitten eten!
We waren wat bang voor de nacht, maar die ging een stuk beter dan de eerste nacht!

Zondag na het ontbijt gingen we naar het zwembad, zwemmen vinden ze alle 4 erg leuk. Ook daar hebben we ons prima vermaakt en natuurlijk wilden de kinderen nog niet uit het water toen het tijd was om er uit te gaan. De deugniet werd gelijk gedoucht bij terugkomst in het huisje. Hij heeft vorige week een flinke uitbraak van eczeem gekregen en mocht eigenlijk niet zwemmen, maar we besloten om dat toch 1 keer te doen en daarna gelijk goed te douchen en in te smeren.
's Middags gingen de kleintjes lekker slapen, de papa's crashten op de bank en de mama's gingen met de oudste meiden midgetgolfen. Glow in de dark golf, heel mooi om te zien. Het midgetgolfen ging al een stuk beter dan vorig jaar, dan zie je toch dat ze een jaar ouder zijn. Helaas won ik niet van mijn zusje..... Maar we hadden een leuke middag.



's Avonds gingen we naar het buffetrestaurant, waar we heerlijk hebben gegeten. Zowel de deugniet als de prinses hebben flink zitten eten. De prinses schepte zelfs uit zichzelf sla en mais op! Normaal moet ik altijd zeggen dat ze groente moet nemen.

Maandag moest alles weer ingepakt en schoongemaakt worden, gelukkig was dat ook weer zo gebeurd. We gingen nog even naar het winkeltje op het park. De prinses zocht een portemonnee en slijm uit en voor de deugniet kochten we een knuffel. Zelf kocht ik nog een rokje en 2 shirts. Het blijft toch wel heel fijn, maar ook gek om een maat kleiner te moeten kopen...
Nadat de kleintjes nog een middagslaapje had gedaan, was het dan toch echt tijd om richting huis te gaan. Als afsluiter gingen we naar 'de grote, gele M'.

De kinderen hebben echt heel leuk gespeeld met elkaar. De 2 oudsten hebben we helemaal niet gehoord, die gingen lekker hun eigen gang en met de 2 jongsten ging het ook heel goed. De deugniet kreeg genoeg kusjes van zijn nichtje en speelden graag met elkaars speelgoed.
                                                          
                                                       Neef en nicht hand in hand

Om 19.15u lagen de kids lekker gedoucht in bed en konden we aan de was beginnen.

We hebben flink wat gegeten het afgelopen weekend, dat vond de weegschaal niet zo leuk...... (1kg er bij volgens de weegschaal vanmorgen) Ik moet weer aan de bak om het eten en sporten weer op de rit te krijgen. Gisteravond trok ik mijn sportkleding aan en deed thuis nog een work-out, daarna ging ik lekker in bad.


Het was echt een heerlijk weekend!


2 opmerkingen: