vrijdag 9 maart 2018

wat aten wij?

Hoe zag ons weekmenu er uit afgelopen week? Ik blijf het altijd moeilijk vinden om een weekmenu samen te stellen. Ik wil zo min mogelijk commentaar aan tafel, maar ook gezond eten. Dat de een hier dan houdt van een Hollandse prak en de ander juist niet helpt niet erg mee. Ik doe daarom graag inspiratie op bij anderen en probeer, als ik er tijd voor heb, ook af en toe nieuwe recepten uit. In de hoop ons repertoire aan commentaarloze avondmaaltijden te vergroten.

Vrijdag: Ik had een late dienst, er werd bij oma gegeten. Daar is overigens nooit commentaar op het eten en daar worden dingen gegeten die ik er thuis niet in krijg.....
Zaterdag: Vandaag kregen wij visite, zij bleven eten. Uit gemak hebben wij patat gehaald.
Zondag: Een verzoekje van de prinses, taco's met veel sla, komkommer, paprika en mais. Er had vandaag helemaal niemand commentaar en prinses at meer dan wie dan ook aan tafel.
Maandag: Ik had een late dienst, dan is er altijd het verzoek om iets makkelijks. Pizza's deze keer.
Dinsdag: Macaroni. Normaal maak ik de saus zelf van groente, maar manlief had pas geleden per ongeluk een pot pastasaus meegenomen uit de winkel. Zonde om weg te gooien, die heb ik vandaag gebruikt naast gehakt en groente.
Woensdag: Gekookte aardappels, sperziebonen en schnitzel. Waar de deugniet heerlijk zat te eten, had de prinses er wat meer moeite mee. Dit zorgde dat wij uiteindelijk maar net op tijd op de korfbal waren.
Donderdag: Kippensoep uit de vriezer.

Vanmorgen zijn de boodschappen voor komende week weer bezorgd. Ik was deze keer 115,- kwijt, inclusief bezorgkosten. Dat is mooi onder het gestelde budget. Als ik komende weken ook onder het budget blijf, dan ga ik het budget naar beneden bijstellen.

De komende week gaat het druk worden, vanaf morgen begin ik aan een reeks van 6 dagen werk. 4 diensten, 1 overleg op een vrije dag en een cursus. Ik ga een basiscursus van 3 bijeenkomsten volgen omtrent palliatieve zorg. Het lijkt mij een interessante en bijzondere cursus.
6 dagen werk betekent ook veel voor het huishouden, daar heb ik de komende dagen veel minder tijd voor. Tegenwoordig kan ik dat veel beter loslaten dan eerst. Manlief zal zondag de was wel doen, als ik aan het werk ben en de rest loopt niet weg. Dat blijft gewoon liggen tot ik er aan toe kom, helaas.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten